سفارش تبلیغ
صبا ویژن
- عاشق یل ام البنین

[ و در یکى از عیدها فرمود : ] این عید کسى است که خدا روزه‏اش را پذیرفته و نماز وى را سپاس گفته و هر روز که خدا را در آن نافرمانى نکنند روز عید است . [نهج البلاغه]

u کل بازدیدها : 8050

u بازدیدهای امروز : 6

u بازدیدهای دیروز : 19

u  RSS 

u خانه
u مدیریت
u پست الکترونیک
u شناسنامه

سه شنبه 85/7/25 ساعت 1:21 صبح

i 

سـالـروز ولادت‎‎ بـا سعـادت بـزرگ‎ پرچمدار عاشورا, حضرت‎ حسین‎‎ بن علـی‎ (ع) و میلاد علمدار کربلا , ماه‎ منیر بنـی‎ هـاشـم‎ اباالفضل‎ العباس‎ (ع) و خجسته‎ زاد روز سیـد الساجدین‎‎‎‎ , حضرت‎ زین العابـدیـن علـی‎ بـن الحسین‎‎ (ع) بر شیفتگان حضرتش‎ مبارک‎ باد.

ایــن‎ روزهـــا در گـــوشــــه‎ گــــوشــــه‎‎ پـایـتخـت‎ ایران‎ بوی‎ یاس‎ به مشام‎ می‎‎ رسد, شـادی‎‎‎ هـای زندگـی دنـیــوی در زیبـاتـریـن‎ روزهای‎ آسمانـی‎ با هلهلـه‎ کروبیـان‎ در هـم‎ آمیـختـه‎ و فضـای‎‎ پرشوری را بـر جـامـعـه‎‎ حکمفرما کرده است‎.
ایران‎‎ این روزها بـا همـه‎ روزهــا و شــب‎ هـای‎ گـذشتـه‎ خـود مـتفــاوت‎‎ اســت, لـبخـنـد در چشمان‎‎ همـه‎‎ شهـرونـدان لانــه کـرده‎‎ اسـت‎ و پرندگان‎ خوش‎ آواز نغمه شادی‎ سرداده‎ اند.
امروز نقطه‎ عطف‎ تاریخ‎ انسانیت‎‎ اسـت, زاد روز مردانی‎ است‎‎ که‎‎ شکوه و جبروت عـرش‎ را با قدوم‎ خود به‎‎ دنیای‎ پست‎ و خاکی‎ هدیه آورد.

در سالروز میلاد امام‎ حسین ( ع ) امام‎ سجاد ( ع ) حضرت‎ ابوالفضل‎ ( ع ) و منجی‎ عالم‎ بشریت‎‎ حـضـرت مهدی‎‎ (عـج‎ ) آکـنـده‎ از شادی و عشق‎ اسـت‎ و شاهد مـدعـای‎‎ آن‎ پـرواز کبوترهای عاشـق‎ برای‎‎ ساختن‎‎ زندگی‎ جـدیـد و آینده‎ ای روشن است‎.
آذین‎‎‎ بستن کوی‎ و برزن , پخش‎ شیرینـی‎ و شکلات‎ در بین‎‎ مردم‎‎ و تعیین مراسم پیونـد مقدس‎ زناشویی‎ در این‎ شبها و روزها نشانـه‎ هایی‎‎ از شادی‎ ایرانی است‎ که‎ در تلفیق‎ بـا شادی‎‎‎ های مذهبی‎‎ رنگ‎ و بوی خاصـی بـه‎ خـود گرفته‎ است‎.

ماه‎‎ مبارک‎ شعبان‎ هنگامه ای‎ اسـت‎ بـس‎ ارجمند که‎ پیـامبـر گـرامـی‎ اسـلام‎ حـضـرت‎ محمد ( ص‎ ) آن‎ را ویژه‎‎ خود بـرشمـرده است‎ و کسانی‎‎ را که‎‎‎ در این‎ ماه به پاک‎ زیسـتـی و عبادت‎ و ذکر روی‎ آورند , یار حقـیـقــی‎ خـود دانسته‎ اند.

در این‎‎‎ ماه‎‎ روزه داشتن شریـف‎ تـریـن کارهاست‎, کاری‎ که‎‎‎ پیشوایان‎ ما همواره بـه آن‎‎‎ پایبند بودند و آن را تـوبـه‎ راستـیـن می‎ شمردند.
شعبانی‎‎ دیگر آمد و فـرصـتـی منـاسـب‎ برای‎‎‎‎ بهره‎ گیری بیشتر از نعمت‎ هـای معنوی و مادی‎ خداوند.

نامگذاری‎ این‎‎ ماه‎ نیز از همین روسـت‎ یعنی‎‎ در آن‎ , نعمت‎ های‎ الهی شعبه‎‎ شعبـه و افزون‎‎‎ افزون, بر بندگان نثار می‎ شونــد و کارهای‎ نیک‎ همچون‎‎ شاخساران پر بر و بـار, ثمرات‎ ارجمند و فراوان‎ می‎ دهند.
از با ارزش‎ ترین‎‎ اعمال‎ مـاه‎ شعـبـان صدقه‎‎‎ دادن‎‎ به نیازمندان و گذشت‎‎ نسبـت بـه بندگان‎ خداوند است‎ .

زت زیاد ....... یا حق.


نوشته شده توسط: مملی سیا

نوشته های دیگران ()

*******

************

*********************************

************

*******


i لیست کل یادداشت های این وبلاگ

هنوزحرفهایم تمام نشده
.:: خواندن کل این متن بیشتر از 3 دقیقه زمان شما را نخواهد گرفت.
[عناوین آرشیوشده]

*********************************

********************

:: درباره من ::

 - عاشق یل ام البنین

********************

:: لینک به وبلاگ ::

 - عاشق یل ام البنین

********************

:: آرشیو ::

تابستان 1386
زمستان 1385
پاییز 1385

********************

:: وضعیت من در یاهو::

یــــاهـو

********************

:: نوای وبلاگ::


********************

:: خبرنامه ::

 

********************

پارسی بلاگ ، پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ